zondag 25 januari 2009

hacer dedo


hacer= doen
dedo= vinger

=> hacer dedo= liften!

en waarom zou dat nu nodig zijn? ja hoor, u raadt het al, de Jozef wou voor de verandering weer even niet mee :)

ik sla onmiddelijk een weekje of 2 over, want ik verwacht een verslagje van Judith haar mama over haar avonturen die ze hier heeft beleefd, want gastschrijvers zijn tof! En ik ben zelf ook wel benieuwd wat ze er allemaal van vond :) We hebben allesinds wat tegenslagen moeten verduren die eerste week, dus heel veel heeft ze niet kunnen genieten van Chile, maar des te meer van haar dochter! Om dus snel even verder te kunnen: vorige week begaf de jozef het weer, waardoor we wederom geen kant op konden (net als we aan de grens van Chili stonden, wat op zich goed lijkt, want daar staat veel volk, maar omdat je daar stilstaat valt het helemaal niet op dat je problemen hebt, zodat helemaal niemand je komt helpen (zoals wij hier -verwend als we zijn- al gewoon zijn)). Na wat rondvragen dan toch een jeep gevonden die ons de volgende 60km wou trekken tot in Rio Gallegos, een stadje in het Zuiden van Argentinië waar niets te doen is. Jammer genoeg kregen we van de mechanieker te horen dat el disque de ambriaje kapot was, en nog jammerder: dat hij daar 2 of 4 dagen voor nodig ging hebben die te vervangen of te repareren... Aangezien we daarvoor ook al heel wat tijd hadden verloren, en Tine (Judith haar mama dus) toch niet alleen is gekomen om te wachten op autoproblemen die worden opgelost, hebben we snel de bus genomen naar Bariloche, dé vakantiebestemming voor Argentijnen bij uitstek! Daar 2 daagjes geweest op een camping, vlak aan een gigantisch meer (ja Yolan, je had gelijk, Bariloche is inderdaad heel mooi!), wat wandelingetjes gemaakt, dagje strand, terrasjes doen, kado'tjes kopen... allemaal reuzegezellig en vooral: eindelijk terug warmte! Mmmmm! daar hebben we dan uiteraard natuurlijk direct veel te veel van genoten, waardoor ik nog steeds met een knalrode neus vol schilfers rondloop, maar dat heb ik er gaarne eens voor over :)

Aangezien Tine nog maar enkele dagen had voor ze terugmoet (overmorgen is haar terugvlucht) en dit vanuit Chili terwijl wij nog stééds in Argentinië zijn, besloten we dat ik de auto alvast ging halen en daarmee omhoog ga rijden en dat Judith en haar mama ondertussen naar Chili zouden gaan. En zo komt het dus dat ik de voorbije dagen alleen heb doorgebracht! Vreems zo op je eentje als je normaal altijd samen bent! Het deed op een bepaalde manier wel deugd, maar ik heb er ondertussen al wel weer genoeg van, met 2 zijn is toch veel leuker hoor :) . Vandaar dat ik de eerste dag dan ook verkoos samen met 2 Chilenen te liften in plaats van alleen. Daardoor ging het uiteraard een pak trager, maar was het wel veel gezelliger! Gisteren dan op mn eentje verder gelift en op die 2 dagen toch een stevige 800km gedaan (wat ik best flink gelift vond van mezelf :) ). Gisteren dan nog een nachtbus genomen en nu ben ik alweer in Rio gallegos, waar ik de mechanieker jammer genoeg niet vastkrijg, wat dan weer goed is voor jullie, want zo heb ik nog eens tijd om lekker lang op internet te zijn en nog eens een berichtje achter te laten! Bij deze: check, gebeurd!

en wat staat er de volgende dagen op het programma: vollen tuub naar boven racen (o ja, aan de volle 90 per uur, want onze Jozef doet alles graag opt gemak) en toch eens proberen in Chili en in Bolivia te geraken, want eigenlijk haden we maar een maand Argentinië gepland, hoewel ik het helemaal niet erg vond hier nog wat te blijven, Argentinië is een prachtig land, bomvol superaangename en overgastvrije mensen, dus ik ben hier heeeel graag geweest!
en wat staat er daarna nóg op het programma wat misschien efkes nog veel belangrijker is: mijn vriendje die me komt opzoeken! WOEHOEW hoera jodelahiti hallelluja joepie da vind ik nog veel toffer dan pinguïns! Nog een goei 2 maand, bijna niks zegt.. :) Ik kijk er al naar uit!

Ziezo schatjes, dat waren de gebeurtenissen van de voorbije week, hopelijk loopt in België ook alles goed, zijn de exames gedaan, zijn de goeie punten binnen, geraakt alles geverfd, opgeruimd en verbouwd... Hoera trouwens, leuk dat jullie allemaal zo enthousiast zijn over dit hier, ik doe mn best hor om af en toe iets te laten weten!


Wederom veel dikke zoenen en tot de volgende!

7 opmerkingen:

Saïdja zei

hmmm, dieje ken ik percies ni, Frank, lieve broer tevens internetgenie, vertel me eens, hoe kick ik die reactie eraf? En hoe plaatst ge eigenlijk ne foto middenin u tekst en ni vanboven? dankuwel!!

gilain zei

Dag Saïdja!!!!

Zooo spijtigh dat ik zo dicht bij u was en we elkaar toch niet hebben gezien! Nu had ik het veel liever gehad u te zien dan de andere keer (allee als ik tussen de 2 momenten zou hebben kunnen kiezn, zou ik dit hebben gekozn). Spijtig ook dat ge bosque de arrayanes niet zijt gaan bezoeken, dat is eeecht de moeite waard. Maar ja, veeeeeeeeeeel succes op de weg naar boven en tuurlijk hebt ge langer in Argentinië gezeten! Het is niet voor niets het coolste land hier!!!

Anoniem zei

amaai saaike, echt sjieke foto's, ( foto 221 van argentie ben ik trouwens maar met haar) iedereen opt werk is het er over eens :-D)
en precies weer coole dingen meegemaakt. zalig.
doe zo voort
dikke kussen

Anoniem zei

Hey Saïdje,

Sara hier (de nicht van Tine).
We zijn hier super jaloers op al je avonturen en genieten van je blog te lezen!

Veel plezier!
Groetjes!!!

gilain zei

vond het zooo leuk om u stem nog eens te horen. En Sander: ge hebt verdomme gelijk:D:D

Anoniem zei

Heeey Saidja,
even een vraagje vanuit Belgie!
Met wat ben jij toen eigenlijk naar Suriname gegaan? Ik vroeg me dat af.. want misschien ga ik ook heel augustus naar Afrika!

Dikke kussen en amuseer je daar nog heel goed hè, ik mis mijn vriendinnetje hoor!x
Liselotte

Saïdja zei

Heej schatje, zal ik u eens iets vertellen? Ik ben helemaal niet naar Suriname geweest, maar naar Uganda :)
Maar enkele jaren terug zijn er wel een deel jongeren van Kortenberg naar Suriname geweest, (bvb Wannes (van Trees en Saar)) voor een project dat van de gemeente uitging, maar ik weet niet goed hoe het daar mee zat, vraag dat eens aan Leen Cumps, Wannes of Koen Van Roey.
Zijt ge van plan de wijde wereld in te trekken meid? Hoe moet ik dan zo lang zonder mijn vriendinnetje? Dikke zoenen terug en als ge meer vragen hebt stuur maar ene mailtje eh schatteken!